Sökmotormarknadsföring Specialist
(In Swedish)
Som specialist inom Sökmotorannonsering (SEM/PPC) kommer du i huvudsak hantera Adwords/Bing för våra kunders räkning. I din roll ingår att planera, sätta upp kampanjer, samt löpande optimera och rapportera kring utfall & resultat. Rollen utspelar sig allt som oftast hos våra kunder, som en självförsörjande del i ett team av interna resurser, där du operativt & strategiskt ansvarar för samtliga PPC-konton med ägandeskap för kundens sökmotormarknadsföring.
Vi söker dig, med erfarenhet inom betald sökmotormarknadsföring, där du tidigare arbetat med större strategiska konton. Du bör kunna hantera budgetallokeringar motsvarande flera MSEK och samtidigt se potentialen till att vidareutveckla befintliga arbetsflöden & set-up inom området.
Övriga kompetenser:
- Arbetslivserfarenhet från Digital Marknadsföring och Sökmotormarknadsföring i minst 2 år.
- Akademisk utbildning i Marknadsföring, IT, Ekonomi eller närliggande specialistområden.
- Expertkompetens i Google Adwords, erfarenhet från DoubleClick & Google Analytics.
- Goda kunskaper inom Excel, Power Point, Words etc.
- Drivkraft, förståelse och ett stort engagemang inom Marknadsföring.
- Självgående & proaktiva egenskaper, samt viljan att ständigt utveckla och utvecklas.
- God social & kommunikativ kompetens i både tal & skrift, samt förmågan att förmedla komplexitet på ett icke-tekniskt vis.
- Flytande tal/skrift i Svenska & Engelska, meriterande andra språk är Danska, Tyska.
- Meriterande om du tidigare arbetat som konsult.